Vent venligst ...


Loading...

Betalingsanmodninger i Magento

Send betalingsanmodninger fra Magento

En betalingsanmodning er en mail med et link, som åbner betalingsvinduet.

Du kan sende en betalingsanmodning til en kunde, hvis en betaling på en ordre ikke er gennemført, eller hvis du ændrer ordren (fx tilføjer flere varer). 

Klik her for at få en kort beskrivelse af betalingsanmodninger.

Du kan oprette en betalingsanmodning direkte fra Magento. Følg vejledningen nedenfor for at oprette og sende en betalingsanmodning.

Betalingsanmodninger er ikke gratis

Se prisen på betalingsanmodninger i vores prisliste.

1. Aktiver betalingsanmodninger

Bemærk: Betalingsanmodninger understøttes fra version 2.6.1 af Bambora-modulet og opefter. Det er en betaversion, og al brug sker derfor på eget ansvar.

Du skal aktivere betalingsanmodninger i indstillingerne til Bambora-modulet til Magento.

Find modulindstillingerne i Magento under System -> Configuration, og klik Payment Methods nederst i menuen til venstre. Vælg Bambora på listen.

Bemærk, at du SKAL aktivere indstillingen Process payments from within the order administration of Magento.

Desuden SKAL du angive et kodeord under Remote password. Dette kodeord skal være magen til det kodeord, du har angivet på din Bambora-administration under API/Webservices -> Adgang.

Når du har gjort de to ting, skal du klikke på ’Save Config’-knappen øverst til højre.

Betalingsanmodninger er nu aktiveret.

2. Opret betalingsanmodninger

Du opretter en betalingsanmodning inde på den enkelte ordre.

Find ordrevisningen ved at vælge Sales -> Orders i Magento, og klik på en af dine ordrer. 

Klik på ’Create Payment Request’ øverst i højre hjørne (se billede 24).

Nu kan du se ordrenummer, beløb og valuta på betalingen (se billede 25). Du kan ikke rette i oplysningerne, da de hentes fra ordren i Magento.

Hvis du klikker på fanebladet Email ude til venstre (se billede 26), kan du se den navn og e-mailadresse på den kunde, som du er ved at sende betalingsanmodningen til, og navnet og e-mailadressen, som den sendes fra (oplysningerne hentes fra fanen Sales Representative under Configuration -> Store Email Addresses i Magento). Disse oplysninger kan du naturligvis ændre. 

Klik på ’Send payment request’ i øverste højre hjørne for at sende betalingsanmodningen.

Du kan se e-mailen på din Bambora-administration under Logs over hændelser -> E-mails sendt til jer.

Når betalingsanmodningen er betalt, modtager du automatisk en kvittering på mail.

3. Se dine betalingsanmodninger

Du kan se alle de betalingsanmodninger, du har oprettet i Magento, under Sales -> ePay Payment Request.

Klik på en betalingsanmodning for at se flere informationer om den.

Ude til højre kan du se, om betalingsanmodningen er åben eller lukket. Hvis den er åben, betyder det, at der ikke er gennemført en betaling på den endnu.

En betalingsanmodning lukkes automatisk, når der er registreret en betaling på den. Det skyldes, at der kun kan gennemføres én betaling per ordrenummer i Magento.

Feedback

Vi vil altid gerne høre, hvad du synes om vores modul.

Hvis du har kommentarer eller forslag til betalingsanmodninger gennem Magento, må du meget gerne skrive til os på support@bambora.com.
Fork me on GitHub